Uneori, proprietarii de masini sunt increzatori ca exista "practici secrete" pentru a prelungi semnificativ durata de viata a vehiculului. Aceste sfaturi sunt adesea sustinute de prieteni, vecini, in unele cazuri chiar mecanici, care sunt increzatori ca producatorii de masini pastreaaă aceste sfaturi secrete pentru ca vor să cumperi o masina noua si nu sa incerci sa pastrezi starea celei vechi. Sa ne uitam la un mit de acest fel: cel care spune că motorina nu are suficienta lubrifiere pentru a lubrifia injectoarele de motorina și adaugarea unui ulei 2T la motorina le prelungeste durata de viata.
In mod ideal, motorina are deja proprietatile necesare in mod implicit pentru a proteja injectoarele de combustibil de deteriorare. Capacitatea de lubrifiere a motorinei se masoara prin vascozitatea si caracteristicile de uzura. Aceste proprietati sunt usor de masurat intr-un laborator, iar masurarea lor face parte din procesul de control al calitatii combustibilului. In multe tari, continutul de sulf al motorinei a trebuit sa fie redus din cauza reglementarilor de mediu, iar acest lucru a scazut intr-adevar capacitatea de a lubrifiere a combustibilului. Cu toate acestea, pentru a contrabalansa acest efect, au fost adaugati aditivi care cresc lubrifirea. In majoritatea tarilor moderne, nicio motorina nu poate fi comercializata fara un astfel de aditiv. Deci, adaugarea unui ulei 2T pentru a creste lubrifirea combustibilului nu este in primul rand necesara.
Acum că stim ca adaugarea unui ulei 2T la motorina nu este necesara, sa aruncam o privire la motivul pentru care este daunator. Problema cu uleiurile 2T este ca au fost dezvoltate avand in vedere un sistem de lubrifiere cu pierderi. Nu conteaza cat de bine arde uleiul, acesta va parasi in cele din urma sistemul impreuna cu gazele de esapament. Motorul în 4 timpi al unui automobil functioneaza destul de diferit. Deoarece uleiul 2T nu arde perfect in motor, se formeaza o cantitate excesiva de funingine. Uleiul de motor poate curața acest lucru pentru o vreme, dar in cele din urma va deveni supraincarcat si cu funingine, iar depunerile de funingine vor provoca uzura motorului. Particulele de uzura genereaza mai multa uzura si procesul devine curand autogenerat pana cand motorul se uzeaza complet.
Faceti-va o favoare: daca va ganditi sa adaugati un ulei 2T la motorina vehiculului dvs., nu o faceti! Problema pe care o provoaca nu este imediat vizibila, dar va distruge motorul pe termen lung, totusi.